Standard leieavtale for Riggerloftet

Generell informasjon

  • Tillatte antall deltakere: 65 personer
  • Prisen for leie er angitt i epost.  Faktura vil bli tilsendt på epost.
  • Leieforholdet omfatter hele 3. etasje, kjøkken med tilstøtende rom i 2. etasje og toaletter i 1. etasje.
  • Mat og drikke: Her står dere fritt.
  • Festen skal være avsluttet og uteområdet ryddet innen kl. 02:00
  • Vennligst påse at gjestene benytter toalettene og IKKE uteområdet.
  • Ved tekniske problemer eller spørsmål ring (prioritert rekkefølge):

Jonn Lier mobil 928 14 602

Arne Steinsbø 906 35 003

Ole Finn Romundseth mobil 922 50 991 (Brannvernleder)

  • Nøkkel kvitteres ut (og leveres tilbake) på Esso-stasjonen ved rundkjøringen.
  • Det er strengt forbudt å overnatte i noen del av bygningen.
  • Vi sørger for at lokalene er rengjort før leietidspunktet
  • Det er ikke tillat å stifte i tak eller vegger. Dersom du har behov for oppslag på veggene kan du benyttet maskeringstape / malingstape. Eventuell tape bes fjernet etter bruk.

Brannvern

  • Riggerloftet er utstyrt med et meget avansert brannvarslings- og slukkingsanlegg, blant annet med direkte kontakt med Vestfold Interkommunale Brannvesen.
  • Telefonnummer for å avblåse brannutrykning er 110. Sett deg nøye inn i tilsendt branninstruks og ha den med deg når du benytter lokalet.
  • Vi har som rutine å gjennomgå de viktigste elementene før arrangementet. Her er noen punkter:

·        Røyking og bruk av åpen ild strengt forbudt inne.

·        Sinkbøtter er plassert ute og kan benyttes som askebegre

·        Eventuelle fakkelbokser må plasseres i god avstand fra huset og ikke på treverk som platting, trapper og brygger.

·        Som levende lys inne er det kun lov å benytte te-lys i glassbeholder. Lys bør tennes med gasslighter.

Leietaker vil bli holdt økonomisk ansvarlig for utgifter som følge av falsk brannalarm.

Kjøkkenet

  • Kjøkkenet er kun et anretningskjøkken og ikke godkjent til matlaging.
  • Instruks for oppvaskmaskin henger på kjøkkenet.
  • Søppelsekker finnes på kjøkkenet under kjøkkenbenken. Søppel kildesorteres i henhold til merking  på søppeldunker.

Etter arrangementet

  • Alle rom skal være ryddet
  • På kjøkkenet skal kjøkkenbenk, kjøleskap og utstyr skal være rengjort 
  • Det som er benyttet av glass, bestikk, tallerkener etc skal vaskes opp og settes på plass. Se egen instruks for oppvask.
  • I festsalen skal bord vaskes av etter bruk og stolene settes / stables langs veggene. I andre rom skal bord vaskes. Dersom gulv er tilsølt skal det vaskes / støvsuges.
  • Toaletter skal være ryddet, og eventuelle «illeluktende uhell» fjernes.
  • Søppel sorteres og legges i søppelbeholderne ved Riggerloftet.  Det sorteres i beholder for «Glass-metall» «Papp/Papir» «Restavfall». Dersom søppelcontaineren blir full, må du ta med deg resten av søppelet ditt! Ved manglende kildesortering i containere vil vi fakturere kr 1000 i tillegg. Usortert søppel koster foreningen store beløp hvert år.
  • Husk å ta med deg det du evt. har satt i kjøleskapet.
  • Uteområdet skal være ryddet for tobakksprodukter. Sinkbøtter som er benyttet som askebegre kan stå ute.
  • Se etter at ytterdøren er låst når du forlater bygget. Nøkkelen leveres på Esso-stasjonen ved rundkjøringen. Vennligst kvitter for at du har levert den.

Etterlat Riggerloftet slik du ville ønske å finne det!

Ansvar

  • Dette er et verneverdig gammelt bygg. Vær oppmerksom på lave døråpninger (fare for å skalle opp i døråpning) og ujevne gulv med åpninger mellom gulvbord. Bruk av sko med tynne heler (f eks stiletthæler) frarådes.
  • Trappene er bratte og man bør holde seg i gelenderet når man går i trappene. All ferdsel på området inklusiv kai skjer på eget ansvar.
  • Ved aksept av leieavtalen godtar også leietaker å holde utleier fri for ethvert ansvar for skader eller tap som måtte oppstå i forbindelse med leieforholdet. Riggerloftet kan ikke påta seg ansvar for gjenglemte eiendeler.
  • Ansvarlig leietaker plikter å erstatte skade på inventar og bygning som skyldes uaktsomt bruk av lokalene.
  • Det som mangler av servise og bestikk osv. etter benyttelse, vil bli etterfakturert.  
  • Dersom lokalet ikke er tilfredsstillende rengjort etter bruk vil det bli ettersendt faktura på de utgifter som er påløpt.  Dette kan inkludere  gebyr til å dekke egeninnsats fra Loggens medlemmer.
  • Eventuell tap av nøkkel må erstattes med ny tilsvarende låskasse og 5 nøkler. 
  • Dersom du oppdager noe som er ødelagt, eller på annen måte trenger vedlikehold eller reparasjon – gi oss beskjed!  Du kan ringe utleietelefonen 932 90 232.

Loggen kystlag ønsker dere lykke til med arrangementet.