Standard leieavtale for Riggerloftet
Generell informasjon
- Tillatte antall deltakere: 65 personer
- Prisen for leie er angitt i epost. Faktura vil bli tilsendt på epost.
- Vi sørger for at lokalene er rengjort før leietidspunktet
- Leieforholdet omfatter hele 3. etasje, kjøkken med tilstøtende rom i 2. etasje og toaletter i 1. etasje.
- Mat og drikke: Her står dere fritt. OBS: Dersom dere selger alkohol må dere ha innhentet skjenkeløyve.
- Lokalet er lite egnet til dans pga ujevne gulv.
- Dans der personer hopper opp og ned i takt er ikke tillatt. Vi kan ikke garantere at gulvene tåler slik belastning, og slik aktivitet medfører dessuten stort dryss av partikler og støv fra taket i rommene under.
- Festen skal være avsluttet og uteområdet ryddet innen kl. 02:00
- Vennligst påse at gjestene benytter toalettene og IKKE uteområdet.
- Ved tekniske problemer eller spørsmål ring (prioritert rekkefølge):
Jonn Lier mobil 928 14 602
Paul Fredriksen 932 15 620
Bjørnar Sæther (Brannvernleder) 905 49 404
- Nøkkel kan hentes i elektronisk nøkkelboks ved inngangen. Din kode til nøkkelboksen er de siste 6 siffrene i telefonnummeret du oppga ved bestilling.
- Bruksanvisning til å åpne nøkkelboksen finner du her.
- Får du ikke nøkkelboksen til å fungere, kan nøkkel kvitteres ut (og leveres tilbake) på Esso-stasjonen ved rundkjøringen.
- Det er strengt forbudt å overnatte i noen del av bygningen.
- Det er ikke tillat å stifte i tak eller vegger. Dersom du har behov for oppslag på veggene kan du benyttet maskeringstape / malingstape. Eventuell tape bes fjernet etter bruk.
- Grilling på uteområdet er ikke tillatt i forbindelse med leie av lokaler
Brannvern
- Riggerloftet er utstyrt med et meget avansert brannvarslings- og slukkingsanlegg, blant annet med direkte kontakt med Vestfold Interkommunale Brannvesen.
- Telefonnummer for å avblåse brannutrykning er 110. Sett deg nøye inn i tilsendt branninstruks og ha den med deg når du benytter lokalet.
- Vi har som rutine å gjennomgå de viktigste elementene før arrangementet. Her er noen punkter:
- Røyking og bruk av åpen ild strengt forbudt inne.
- Sinkbøtter er plassert ute og kan benyttes som askebegre
- Fakkelbokser er ikke tillatt.
- Som levende lys inne er det kun lov å benytte te-lys i glassbeholder. Lys bør tennes med gasslighter.
Leietaker vil bli holdt økonomisk ansvarlig for utgifter som følge av falsk brannalarm.
Kjøkkenet
- Kjøkkenet er kun et anretningskjøkken og ikke godkjent til matlaging.
- Instruks for oppvaskmaskin henger på kjøkkenet.
- Søppelsekker finnes på kjøkkenet under kjøkkenbenken. Søppel kildesorteres i henhold til merking på søppeldunker.
Etter arrangementet
- Alle rom skal være ryddet
- På kjøkkenet skal kjøkkenbenk, kjøleskap og utstyr skal være rengjort
- Det som er benyttet av glass, bestikk, tallerkener etc skal vaskes opp og settes på plass. Se egen instruks for oppvask.
- I festsalen skal bord vaskes av etter bruk. Dersom gulv er tilsølt skal det vaskes / støvsuges.
- Toaletter skal være ryddet, og eventuelle «illeluktende uhell» fjernes.
- Søppel sorteres og legges i søppelbeholderne ved Riggerloftet. Det sorteres i beholder for «Glass-metall», «Papp/Papir», «Matavfall» og «Restavfall». Panteflasker og bokser skal leietaker primært ta med seg hjem, subsidiært legges i egen søppelsekk. Panteflasker og bokser skal IKKE legges i restavfall. Ikke pantbare flasker og bokser skal kastes i metall- glassavfall. Dersom søppelcontaineren blir full, må du ta med deg resten av søppelet ditt hjem!
- Ved manglende rydding etter arrangement og / eller kildesortering i containere vil vi fakturere etter skjønn (minimum kr 1000) i tillegg. Usortert søppel koster foreningen store beløp hvert år.
- Husk å ta med deg det du evt. har satt i kjøleskapet.
- Uteområdet skal være ryddet for tobakksprodukter. Sinkbøtter som er benyttet som askebegre kan stå ute.
- Se etter at ytterdøren er låst når du forlater bygget. Nøkkelen leveres på Esso-stasjonen ved rundkjøringen. Vennligst kvitter for at du har levert den.
Etterlat Riggerloftet slik du ville ønske å finne det!
Ansvar
- Dette er et verneverdig gammelt bygg. Vær oppmerksom på lave døråpninger (fare for å skalle opp i døråpning) og ujevne gulv med åpninger mellom gulvbord. Bruk av sko med tynne heler (f eks stiletthæler) frarådes.
- Trappene er bratte og man bør holde seg i gelenderet når man går i trappene. All ferdsel på området inklusiv kai skjer på eget ansvar.
- Ved aksept av leieavtalen godtar også leietaker å holde utleier fri for ethvert ansvar for skader eller tap som måtte oppstå i forbindelse med leieforholdet. Riggerloftet kan ikke påta seg ansvar for gjenglemte eiendeler.
- Ansvarlig leietaker plikter å erstatte skade på inventar og bygning som skyldes uaktsomt bruk av lokalene.
- Det som mangler av servise og bestikk osv. etter benyttelse, vil bli etterfakturert.
- Dersom lokalet ikke er tilfredsstillende rengjort etter bruk vil det bli ettersendt faktura på de utgifter som er påløpt. Dette kan inkludere gebyr til å dekke egeninnsats fra Loggens medlemmer.
- Eventuell tap av nøkkel må erstattes med ny tilsvarende låskasse og 5 nøkler.
- Dersom du oppdager noe som er ødelagt, eller på annen måte trenger vedlikehold eller reparasjon – gi oss beskjed! Bruk post@riggerloftet.no eller ring utleietelefonen 932 90 232.